Ledencontact

Kinder- en jongerendag

Een maal per jaar organiseert de vereniging een dag Kinderdagvoor kinderen (t/m 14 jaar) en een dag voor jongeren (van 15 t/m 25 jaar) met alopecia. Voor de kinderen en jongeren met alopecia is het fijn om te ervaren dat zij niet de enigen zijn met alopecia. Tegelijkertijd wordt er tijdens de kinderdag met de ouders in groepen gesproken over hun specifieke problemen en oplossingen. Tijdens deze gesprekken is een ervaren gespreksleidster aanwezig en wordt dezelfde methode gebruikt als bij de HaarOm bijeenkomsten.

Landelijke verenigingsdag

Jaarlijks organiseert de vereniging een landelijke dag met een gevarieerd programma.

Themadagen (divers):

Regionale HaarOm huiskamerbijeenkomsten

klik op het logo voor meer informatie

Regionale workshops Haar, Stijl en Make-up

Klik op de foto voor meer informatie

Per e-mail of telefoon

ModelHet contact tussen leden/lotgenoten is een van de hoofdtaken van onze vereniging. Er is doorlopend een groep mensen beschikbaar die u per e-mail of telefonisch kunt benaderen met vragen over alopecia, over producten, over dienstverleners of als u gewoon even wilt praten met iemand die de problemen kent van iemand met alopecia. Alle contactpersonen zijn ‘ervaringsdeskundigen’. Dat wil zeggen dat zij óf zelf alopecia hebben, óf dat zij een partner of kind hebben met alopecia. Zij weten als geen ander welke problemen alopecia met zich meebrengt en welke invloed de aandoening heeft op het leven van alledag.

Geheime Facebook

Gebleken is dat veel van onze leden behoefte hebben aan rechtstreeks contact met anderen. Een mogelijkheid zoeken om op een eenvoudige wijze rechtstreeks vragen te kunnen stellen en/of ervaringen te delen. We hebben daarom besloten een geheime pagina op het social media platform Facebook te openen. Als lid van de Alopecia Vereniging nodigen we je hierbij uit, om aan deze groep deel te nemen. Onze moderators zullen er voor zorgen dat er geen commerciële partijen toegang krijgen tot de Facebook groep.

We hebben bewust gekozen voor een geheime groep, toegankelijk voor alleen leden met alopecia. Dat je lid bent van de geheime Alopecia Facebook groep is alleen zichtbaar voor leden van deze Facebook groep. Ook alle berichten die je in deze Facebook groep plaats, zijn niet zichtbaar voor anderen. Ook niet voor je vrienden op Facebook.

Lees hier de verschillen tussen openbare, besloten en geheime groepen op Facebook:

Enige voorwaarde is dat je als lid van de vereniging een Facebook account nodig hebt. Heb je geen Facebook account? Maak er dan één aan, dat kan ook onder een andere naam en geef het ons door.

Wil je lid worden van de Alopecia Facebook groep? Stuur ons dan een mail met daarin je eigen naam en woonplaats en je Facebook accountnaam naar: info@alopecia-vereniging.nl. Je krijgt daarna van ons een uitnodiging via Facebook om aan de geheime groep deel te nemen.

Social Media
We zijn te vinden op diverse social media kanalen als Facebook, Twitter, You-Tube, LinkedIn en Google+.