Uiterlijk
Volg ons op: Facebook Twitter Youtube Google+

Uiterlijk

Alopecia Vereniging Workshop Haar, Stijl en Make-up

In 2014 zijn wij gestart met de voor onze leden GRATIS, ‘Haar, Stijl en Make-up’ workshops. Deze workshops worden 3 á 4 maal per jaar in diverse regio's georganiseerd. Tijdens deze workshops krijg je tips over haar, haarwerken, make-up en permanente make-up.

Voor meer informatie over de volgende workshop, houd onze website en nieuwsbrief in de gaten. Lees hier verder

Haarwerken

Je kunt er voor kiezen de alopecia te camoufleren met een haarwerk (pruik) of een haarstukje. Ben je voor het eerst op zoek naar een haarwerker? De Alopecia Vereniging heeft wat adviezen voor je op een rijtje gezet.
Klik hier voor meer informatie en tips over het kiezen van een haarwerker.
Lees voor meer inhoudelijke informatie over haarwerken verder op de pagina: Haarwerken

Aanschaf haarwerk

Hier vind je een goed stappenplan voor de aanschaf van een haarwerk. Als je meer informatie wilt, bel (06 364 850 17) of mail ons gerust.

Mutsen en sjaals

Als je geen haarwerk draagt (tijdelijk of altijd) dan zijn er wel eens momenten waarop je toch iets op je hoofd wilt hebben. Als het koud is, of juist in de felle zon of misschien gewoon omdat je daar zin in hebt.

Er is daarvoor, o.a. in haarwerkwinkels, een variëteit aan sjaals, mutsen, hoedjes en petten te koop. Op Youtube staat hier ook een leuk filmpje hoe je een sjaal kunt knopen.

Wimpers & wenkbrauwen

U kunt ter camouflage van het gemis aan wimpers en wenkbrauwen, zelf wenkbrauwen tekenen met een wenkbrauwpotlood en zelf kunstwimpers plakken of kiezen voor (semi)permanente make-up. Lees verder

Micro Hair Pigmentatie
Een van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van camouflage voor het hoofd is Micro Hair Pigmentatie. MHP is een behandeling die door middel van (permanente) pigmentatie wordt toegepast op de hoofdhuid om een natuurlijk uitstraling van echt haar na te bootsen. Hierdoor lijkt het alsof het haar is afgeschoren. Lees hier het verhaal van Daniëlle, één van de eerste vrouwen in Nederland die deze behandeling heeft ondergaan.

Henna Tattoo
Heb je een feestje of wil je gewoon eens heel anders voor de dag komen, dan is een henna tattoo een leuke tijdelijk oplossing. Belangrijk! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Lees er hier alles over

Tatoeage
Bevalt een henna tattoo je goed en wil je dit permanent? Dan kan je er ook voor kiezen een permanente tatoeage te laten plaatsen. Bedenk je wel goed dat deze versiering definitief is. Benieuwd naar ervaringen? Volg Sarah Raes (België) op Facebook.

Laat zien wie je bent
Hierboven staan alle mogelijkheden die er zijn je alopecia te bedekken. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen jezelf te laten zien zoals je bent. Overweeg je deze keuze te maken en heb je wat inspiratie nodig? Kijk eens bij de voorbeelden van enkele vrouwen die deze keuze al hebben gemaakt:
Jessica Kouwenberg
Els Rossou