Ga direct naar

Tips en Informatie over haarverlies

januari 2013
Onderzoek Finasteride en haaruitval - Inez Proosten
Nieuwe inzichten bij haaruitval volgens het vrouwelijk patroon en de werking van Finasteride. Lees verder (pdf).

januari 2013
Zes tips om dun haar dikker te laten lijken.
Bent u op zoek naar manieren om uw dunne haar wat dikker en gezonder te laten lijken ? Hier wat simpele manieren. Lees verder (pdf).

december 2012
Haarverlies, vormen en cijfers - Inez Proosten
De meest gehoorde diagnose bij haaruitval is ''alopecia androgenetica''. Bij mannen wordt deze diagnose in 96% van de gevallen gesteld. "Alopecia androgenetica" is de naam van de haaruitval die doorgaans wordt aangeduid met ''mannelijke kaalheid''. Deze kaalheid heeft te maken met een gevoeligheid voor het hormoon DHT. Wat het effekt hiervan is bij vrouwen is onduidelijk . Lees verder (pdf).

december 2012
Haarwerken als oplossing bij haaruitval - Hans J. Diks
Onder Haarwerken verstaan we alle niet-medische haartoevoegingen zoals een toupet, een haarstukje voor een deel van het hoofd, of een pruik voor het gehele hoofd. In het verleden hebben diverse benamingen en negatieve klank gekregen zodat leverancies van alles verzonnen om onder die namen uit te komen. Lees verder (pdf).