Alopecia Magazine najaar 2020

Geplaatst op 27-10-2020  -  Categorie: Bestuur

alopecia-2-oktober-215x280-def

Eind oktober viel bij alle leden van de Alopecia Vereniging en bij andere direct betrokkenen het nieuwe magazine op de mat. Het is een gevarieerd nummer geworden! Want hoe zit het bijvoorbeeld tussen alopecia en vitamine D? De inname ervan blijkt een positieve invloed te hebben op haargroei. En wat te denken over alopecia androgenetica bij vrouwen: te genezen is de aandoening niet, wat kun je dan doen?
Daar houden we het niet bij. Indrukwekkend is het verhaal van Sanne (28). Niet veel mensen vertellen even makkelijk over intimiteit en seksualiteit. Sanne is heel openhartig als ze deelt wat het verlies van haar haren betekende en betekent voor haar relatie met Arjen. Seksuoloog-arts Rieky Dikmans geeft informatie hoe je met de ervaren geremdheid kunt leren omgaan.
In het hart van het magazine komen Jasper (14) en zijn moeder aan het woord. Een half jaar geleden besloot hij zijn laatste plukjes hoofdhaar af te scheren. Ze vertellen niet alleen hoe ze dit proces hebben beleefd, onze fotograaf maakte een prachtige foto van dit intieme moment.
Kortom, we wensen jullie veel leesplezier!

De redactie

Nog geen lid en wil je Alopecia Magazine ook ontvangen? Meld je dan aan op https://www.alopecia-vereniging.nl/word-lid-of-donateur. Daarnaast ben je ook van harte welkom op onze ledendag(en) en andere bijeenkomsten, krijg je antwoord op de vragen die je ons stelt, leg je contact met andere leden, krijg je een welkomstpakket én nog veel meer.

Postadres:
Hambakenwetering 15
5231 DD 's-Hertogenbosch

Bel: 06 364 85 017
of stuur je vraag via whatsapp
(je krijgt binnen 48 uur antwoord).

Overige vragen:
073 - 2200 436

Social media

Je kunt ons ook vinden via onze social media kanalen.