HaarOm

Voor wie?

De HaarOm meetings zijn bedoeld voor iedereen met haarverlies (alopecia). Het maakt niet uit welke vorm van alopecia je hebt of in welke fase je zit. Je kunt met jouw ervaringen anderen helpen, of je kunt juist kracht en inspiratie putten uit de ervaringen van anderen.

Door wie?

De opzet en de kracht van de bijeenkomsten is om vanuit eigen ervaring en beleving elkaar te helpen met hoe in het dagelijks leven met alopecia om te gaan onder leiding van een psycholoog.

Wat houdt het in?

Een HaarOm sessie bestaat uit een kleinschalige bijeenkomst die 3 uur duurt. De focus ligt op wat alopecia betekent voor jou, je omgeving en hoe je er mee om gaat.
Moet je praten? Nee, je mag ook alleen luisteren. Iedereen beleeft de HaarOm sessie op zijn/haar eigen manier en haalt eruit wat er voor hem/haar inzit. Gedurende de bijeenkomsten leer je niet alleen jezelf maar ook elkaar beter kennen en worden vaak nieuwe vriendschappen gemaakt.

Waar wordt het gehouden?

De HaarOm meetings worden altijd in een neutrale setting gehouden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een ruimte in een verenigingsgebouw of een wijkcentrum. We zorgen voor een afsluitbare ruimte zodat we niet worden gestoord.
We streven er naar op centrale plaatsen in het land Haarom sessies te organiseren.

Wat heb ik er aan?

Uit alle evaluaties van eerdere bijeenkomsten blijkt dat het ontmoeten en praten met anderen die in dezelfde situatie zitten door alle deelnemers / deelneemsters als zeer waardevol wordt ervaren. Voor sommigen is deelname een grote stap, maar na afloop zal je zien dat je blij bent dat je bent geweest. Hoeveel begrip je ook krijgt uit je directe omgeving – praten met en luisteren naar andere deelnemers / deelneemsters die exact hetzelfde meemaken als jij is toch anders. De HaarOm sessies kunnen een bron van inspiratie vormen en je helpen bij het verwerken en accepteren van je alopecia. We hopen je gauw te ontmoeten op één van de volgende HaarOm bijeenkomsten.

Waar kan ik mij aanmelden?

Je kunt je via de website van de Alopecia vereniging aanmelden. HaarOm is gratis voor onze leden. Niet-leden betalen éénmalig 25 euro. Hierbij zit één jaar lidmaatschap inbegrepen.

HaarOm 3
Haarom 2
HaarOm 2016 Delft
HaarOm 2015

Postadres:
Hambakenwetering 15
5231 DD 's-Hertogenbosch

lotgenootcontact-wat-we-doen-pagina

Overige vragen:
073 - 2200 436

Social media

Je kunt ons ook vinden via onze social media kanalen.