HaarOm

HaarOm te Diepenveen – 25 juni, 2 en 9 juli 2017

Heb je alopecia en behoefte om in contact te komen met andere vrouwen met alopecia? Dan zijn de HaarOm bijeenkomsten echt iets voor jou.

De eerste regionale HaarOm-sessie van dit jaar, wordt gehouden op 25 juni, 2 en 9 juli van 14.00 tot 16.00 uur.

Locatie:
Hart for Her
Dorpstraat 38a
7431 CH  Diepenveen

Inschrijven kan via onderstaande knop

Regionale kleinschalige bijeenkomsten HaarOm

De regionale HaarOm bijeenkomsten, bedoelt voor vrouwen die behoefte hebben om in contact te komen met andere vrouwen met alopecia, vinden twee maal per jaar (voor- en najaar) plaats op verschillende locaties in Nederland.

HaarOm zijn regionale bijeenkomsten waar mensen -leden- met alopecia tijdens de begeleide groepsgesprekken ervaringen kunnen delen met andere lotgenoten. De behoefte van mensen met alopecia in een beschermde omgeving met lotgenoten in gesprek te kunnen, is zeer groot. De kleinschaligheid geeft bescherming en intimiteit waardoor diepere emoties makkelijker kunnen worden getoond. Dit laatste draagt bij aan een betere verwerking of acceptatie van het hebben van alopecia. Tevens is dit een mogelijkheid in contact te komen met lotgenoten in de eigen regio. Mede door deelname aan de HaarOm bijeenkomsten, wordt meer inzicht in jezelf verkregen en op welke wijze alopecia een rol speelt in je leven en hoe je daarmee omgaat.

De bijeenkomsten vinden 1 dag per week in drie opeenvolgende weken plaats. Iedere week heeft een eigen thema, met daaraan gekoppelde vragen. Het vaste format geeft niet alleen handvatten voor de groepsbegeleidsters. Het zorgt er voor dat iedereen aan het woord komt en door de vraagstelling komen alle onderwerpen en de daarbij behorende emoties aan bod.

Na deelname aan de bijeenkomsten geven de deelneemsters aan, zeker het gevoel te hebben dat tijdens de drie weken alles aan bod is gekomen. De ervaring leert dat deelneemsters van HaarOm contact blijven houden met elkaar en geven aan beter om te kunnen gaan met het hebben van alopecia. Het HaarOm format wordt door de deelnemers dan ook als zeer waardevol ervaren.

De HaarOm bijeenkomsten zijn mede opgezet door Evelyn van Beers en Marion Kremer. Claire de Waal en Josee Beets zijn als gespreksbegeleidster aangesloten.

Het HaarOm logo is gratis ontwikkeld door reclamebureau XXS Amsterdam

HaarOm 3