De Alopecia Vereniging heeft voortdurend wisselende werkgroepen die zich inzetten om belangrijke onderwerpen voor mensen met alopecia verder uit te werken.

Werkgroep onderzoek -alopecia areata-

Sinds april 2015 heeft de vereniging een werkgroep onderzoek. Het doel van deze werkgroep is om inzichtelijk te maken welk onderzoek er gebeurd, welke resultaten zijn beschreven en vooral om deze informatie beschikbaar te maken voor mensen met alopecia areata. Deze informatie zal in de toekomst aangevuld worden op de website. Heb je informatie over onderzoek of juist vragen, stuur deze gerust naar Max Nods, dan kan de werkgroep zich hierover buigen.

Werkgroep kwaliteit en vergoedingen haarwerken en permanente make-up

De werkgroep kwaliteit en vergoedingen houdt zich bezig met de kwaliteit van haarwerkers en permanente make-up professionals en geleverde haarwerken en diensten, het verspreiden van kennis over haarwerken en permanente make-up en de ontwikkelingen hieromtrent, het organiseren van informatie op onze landelijke bijeenkomsten en de Alopecia Beurs. Leden van de werkgroep nemen zitting in de raad van advies SEMH, de kwaliteitscommissie ANKO sectie haarwerken, overige brancheorganisaties en diverse projectgroepen waarbij de belangen worden behartigd m.b.t. vergoedingen hulpmiddelen/haarwerken en behandeling permanente make-up bij de verschillende zorgverzekeraars.

Redactie Alopecia Magazine

De werkgroep Redactie Alopecia Magazine verzorgt de jaarlijkse uitgave van het Alopecia Magazine. Zij verzamelt interessante, leuke en ontroerende verhalen en artikelen rond alopecia.

HaarOm

De HaarOm meetings zijn bedoeld voor iedereen met haarverlies (alopecia). Het maakt niet uit welke vorm van alopecia je hebt of in welke fase je zit. Je kunt met jouw ervaringen anderen helpen, of je kunt juist kracht en inspiratie putten uit de ervaringen van anderen. De opzet en de kracht van de bijeenkomsten is om vanuit eigen ervaring en beleving elkaar te helpen met hoe in het dagelijks leven met alopecia om te gaan onder leiding van een psycholoog. Wil je meer weten over HaarOm? Klik dan hier.

Werkgroep jongeren

De werkgroep jongeren houdt zich bezig met alles wat jongeren bezig houdt. Zij bedenken thema's en organiseren de jaarlijkse jongerenbijeenkomsten. Ben je tussen de 15 en 25 jaar? Wil je deelnemen aan de werkgroep Jongeren? Meld je dan aan en stuur ons een mailtje.

Werkgroep FFA

De werkgroep FFA beantwoordt alle vragen over frontale fibroserende alopecia (FFA), organiseert jaarlijks een samenkomen voor vrouwen met FFA en draagt zorg voor aandacht binnen de Alopecia Vereniging voor FFA. Heb je interesse om deel te nemen aan de werkgroep FFA? Stuur dan een e-mail naar AFF.[antispam].@alopecia-vereniging.nl

Werkgroep communicatie

De werkgroep communicatie houdt zich bezig met de interne- en externe communicatie in de breedste zin van het woord. Zo is er direct contact met diverse media, wordt social media beheerd, is een communicatieplan geschreven en wordt daar waar nodig bijgestuurd. Momenteel zijn wij op zoek naar leden voor werkgroep. Heb je interesse? Stuur een e-mail naar ofni.[antispam].@alopecia-vereniging.nl.

Word vrijwilliger

Wil je vrijwilliger worden bij de Alopecia Vereniging, of heb je interesse om deel te nemen aan één van de werkgroepen? Heb je ideeën waar de vereniging zich nog meer in zou moeten verdiepen, of heb je tips of ideeën voor de redactie van het Alopecia Magazine? Stuur dan een e-mail.