Alopecia Kinderdag

vier-op-een-rij

De Alopecia Vereniging organiseert jaarlijks een kinderdag speciaal voor kinderen met alopecia van 4 t/m 14 jaar en hun ouders. Voor kinderen met alopecia en de ouders is het fijn om te ervaren dat zij niet de enigen zijn en is het een mooie gelegenheid om in contact te komen met elkaar.

We krijgen soms te horen, dat men het lastig vindt om voor het eerst de kinderdag te bezoeken. Met vragen als:
"Maak je het probleem niet erger?"
"Krijgt mijn kind dan niet een 'patiënt' stempel."
"Mijn kind heeft alleen plekken, als ze andere kinderen ziet die helemaal kaal zijn, is dat misschien heel beangstigend."
"Is zo'n dag niet heel zwaar voor mijn kind?"

Uit ervaring weten wij dat op al deze vragen gerust met 'nee' kunnen worden beantwoord. De opmerkingen die we achteraf kregen waren juist een stuk positiever:
"Het voelde als een warm bad"
"Hadden we veel eerder moeten doen"
"Echt de mooiste dag van haar leven"
"Ze zijn nu vrienden voor het leven"
"Onze dochter voelt zich in 1 klap een stuk zekerder en zelfverzekerder. Ze is niet de enige die deze aandoening heeft"
"Ze kon er even kort met andere kindjes over praten en heeft zich niet hoeven schamen. Wat fijn moet dat voor haar zijn!"

Alopecia laat zich zien in vele gezichten. Van enkele plekken naar helemaal kaal. Op de kinderdagen is dit ook terug te zien. Er is een grote diversiteit, maar er is één grote gemene deler: de alopecia. En of je nu enkele plekken hebt, misschien ben je wel helemaal kaal geweest en heb je nu je haren weer terug? Het is en blijft heel fijn om onder 'elkaar' te zijn. Want alleen als je zelf alopecia hebt (gehad), weet je hoe het voelt. En dat gevoel samen te hebben, dat voelt heel vertrouwd.

Klik hier voor het Kinderdag archief

Postadres:

Bel: 06 364 85 017
of stuur je vraag via whatsapp
(je krijgt binnen binnen 48 uur antwoord).

Overige vragen:

Social media

Je kunt ons ook vinden via onze social media kanalen.