Ledencongres en alv

Alopecia Vereniging Voorjaarscongres - 21 april 2018

Eén maal per jaar organiseert de vereniging in het voorjaar een Alopecia congres en haar algemene ledenvergadering. Op deze dag is er de gelegenheid elkaar te ontmoeten, worden interessante sprekers uitgenodigd en kunnen workshops en informatiesessies worden gevolgd.

verkleind-header-socialmedia-congres-21-april-2018-def

Alopecia Voorjaarscongres 'Eenheid in diversiteit'

Zaterdag 21 april - 9.30 tot 17.30 uur

Locatie:
Landgoederij
Camminghalaan 30
3981 GH Bunnik

De afgelopen maanden is hard gewerkt om weer een interessant en gevarieerd programma samen te stellen. Het thema van dit jaar is 'Eenheid in diversiteit'. Ook zullen er verschillende workshops worden gegeven. Tijdens deze dag krijg je niet alleen veel informatie over alopecia en alle praktische zaken daaromheen, ook kunnen leden elkaar ontmoeten op deze informatieve en ook zeker gezellige dag.

Als lid van de Alopecia Vereniging ben je van harte uitgenodigd het congres gratis te bezoeken. Elk volwassen lid mag gratis 1 introducee meenemen. Kinderen mogen beide ouders meenemen.

nanny-opvang-2016

Kinderopvang

Om iedereen de gelegenheid te geven deze inspirerende dag te bezoeken is er voor kinderopvang gezorgd. Alle kinderen, met of zonder alopecia, zijn van harte welkom.

De kinderopvang is ook dit jaar weer in de vertrouwde handen van Nanny & Zo

nanny-en-zo-logo

nanny-opvang-2016-2

Waarom gekozen voor het thema 'Eenheid in diversiteit'?

De Alopecia Vereniging is er voor alle mensen met alopecia in welke vorm dan ook. We willen iedereen specifiek informeren over de alopecia vorm die zij hebben, maar ook willen wij mensen met de verschillende vormen met elkaar in contact brengen. De oorzaken van alopecia kunnen verschillend zijn, maar de gevolgen zijn vaak hetzelfde. Alopecia verandert je uiterlijk, je identiteit. En hoe ga je daar mee om? Wat zijn de mogelijke behandelingen en wat is geschikt bij welke vorm van alopecia? Samen gaan we op zoek naar antwoorden.

Daarnaast ervaren we dat de behoeften van jongeren of ouderen, mannen of vrouwen, kinderen en ouders of volwassenen, verschillend kunnen zijn. Daarom worden er tijdens het congres verschillende workshops gegeven, die aansluiten bij de behoefte van die specifieke groepen. Zo is er een workshop PMU alleen voor mannen en een fotograferen workshop alleen voor jongeren. Ook de ouders van kinderen met alopecia worden niet vergeten. Zij kunnen tijdens de workshop 'denktank voor ouders van kinderen met alopecia', meedenken met GZ-psychologen, om een werkboek voor kinderen met alopecia te ontwikkelen.

Het programma - Dagvoorzitter: Pauline van Aken

programma-def

De workshops en sessies - duur 60 minuten

workshops-en-sessie-21-april-congres

Informatie sprekers – sessies – workshops

paulineDagvoorzitter Pauline van Aken
Al jaren is Pauline dagvoorzitter op de landelijke bijeenkomsten van de Alopecia Vereniging en is inmiddels voor vele leden een vertrouwd gezicht. Pauline is presentator, spreker en gespreksleider. Zij heeft diverse televisieprogramma’s op haar naam staan, zoals o.a. SBS6 Hart van Nederland en AT5 nieuws. Pauline maakt vernieuwende online televisie voor vrouwen, Pien.tv

Algemene Ledenvergadering

Tijdens de algemene ledenvergadering legt het bestuur verantwoording af aan haar leden, worden de financiën besproken en de begroting voor het komende jaar voorgelegd aan de leden. Tevens wordt er een presentatie gegeven over alle activiteiten van de Alopecia Vereniging in het voorliggende jaar. Leden krijgen volop de gelegenheid om vragen te stellen en/of hun wensen kenbaar te maken.

Alle stukken zijn eerdaags te vinden via deze link.

Borrel

De dag wordt afgesloten met een uitgebreide borrel met diverse lekkere hapjes, waarbij er uitgebreid gelegenheid is om met elkaar de dag door te nemen of gewoon even gezellig met elkaar in gesprek te gaan.

De conferentie is gratis toegankelijk voor leden van de Alopecia Vereniging. Ieder lid mag gratis 1 introducee meenemen. Niet leden betalen € 25,-. Je bent dan proef lid voor 1 jaar en kan je gratis deelnemen aan alle overige activiteiten in 2018.

Schrijf je hier in voor het Alopecia voorjaarscongres 'Eenheid in diversiteit'

Hieronder een filmimpressie van het 30 jarig Jubileumcongres 2016