Alopecia Barbie Ella

Geplaatst op 21-12-2017  -  Categorie: Algemeen

Mattel doneert Barbiepop Ella aan de Alopecia Vereniging

evi-met-barbie-ella-gekaderdEvi (6 jaar) is heel blij met haar nieuwe alopecia Barbie Ella! Nu heeft haar -al eerder van de Alopecia Vereniging gekregen- alopecia Barbie een vriendinnetje om mee te spelen.

Het Amerikaanse speelgoedbedrijf Mattel heeft speciaal voor kinderen met alopecia de Barbiepop genaamd Ella gemaakt. De Alopecia Vereniging in Nederland is één van de ‘gelukkigen’ die dit jaar de nieuwe versie van Ella heeft mogen ontvangen om onder haar jonge leden weg te geven.

Ella 2017-2018 heeft niet alleen een nieuwe en andere hippe outfit. Ella is nu verpakt met een doekje op, dit in tegenstelling tot de vorige versie waarin zij was verpakt met een haarwerk op. Binnen de Amerikaanse alopecia gemeenschap heeft dat dragen van een haarwerk namelijk tot enige controverse geleid. Dat Mattel heeft besloten om Ella nu met een mutsje te leveren, wordt dan ook zeer gewaardeerd. Het is mooi dat met een kleine verandering, tegemoet kan worden gekomen aan een wens die bij velen leefde.

We hopen dat de kinderen met alopecia veel plezier zullen beleven aan Ella, zowel in het spel als ter ondersteuning bij een spreekbeurt of gewoon om aan anderen te kunnen laten zien dat er een Barbiepop is die ook alopecia heeft.

Goed om te weten: Barbie Ella is niet te koop en mag ook niet worden verkocht of ergens op welke wijze dan ook -dus ook niet gratis- worden aangeboden aan derden.

Wilt u ook uw eigen verhaal hier publiceren?

Vertel ons uw verhaal!

Meer informatie over 'Hoe om te gaan met alopecia?'