Alopecia Kinderdagen 2018

Geplaatst op 21-12-2018  -  Categorie: Algemeen

Alopecia Kindermiddag ‘Samen het spoor op’ 24 november 2018.

Ieder jaar wordt er speciaal voor kinderen en hun ouders een middag georganiseerd. Gewoon om gezellig bij elkaar te zijn én om herkenning te vinden in hoe je er uit ziet en wat dat met jou en anderen doet. Dit jaar mochten we niet alleen met de kinderen op 12 oktober naar de Efteling, ook hebben Monique (moeder Manuel) en ik (moeder Noor) de organisatie van de tweede kindermiddag ‘Samen het spoor op’ van 24 november op ons genomen, gesteund door Josee en Marion.

We kwamen samen in het Spoorwegmuseum in Utrecht. De middag begon met bijpraten met elkaar en een welkomstwoord van voorzitter Max. Daarna gingen de kinderen onder begeleiding van Monique en 2 van haar vriendinnen (net als Monique psychologen) lekker spelen en knutselen. Op een laagdrempelige manier werd over het hebben van alopecia gepraat en een mooi kistje versierd waar je spulletjes in kan stoppen die je kracht geven als je verdrietig bent. Alle ouders schreven een briefje dat in het versierde kistje gestopt kon worden.

Wij (de ouders) gingen met elkaar in gesprek aan de hand van een aantal stellingen. We bespraken met elkaar onze onzekerheden en wisselden tips uit.

De kinderen presenteerden ons hun mooie knutselwerken, waarna iedereen vrij was om het museum in te gaan. Tijdens de afsluitende borrel praatten we nog even met elkaar na en kregen alle kinderen een ‘goodie bag’ mee om thuis ook machinist te kunnen zijn.

Bedankt, Alopecia vereniging, alle ouders en kinderen voor weer een mooie middag met elkaar!

Monique en Fleur

Ps. de foto’s gemaakt op de beide kinderdagen staan online. Je kunt ze vinden na inloggen op de ledenpagina onder de map ‘Foto’s’.

Postadres:

Bel: 06 364 85 017
of stuur je vraag via whatsapp
(je krijgt binnen binnen 48 uur antwoord).

Overige vragen:

Social media

Je kunt ons ook vinden via onze social media kanalen.