Jimmy! Waarom valt mijn haar uit?

Geplaatst op 20-10-2017  -  Categorie: Algemeen

jimmy-waarom-valt-mijn-haar-uitJe bent een kind en hebt alopecia. Hoe leg je op een begrijpelijke manier uit wat je hebt? Je kan een schoolpakket bestellen bij de Alopecia Vereniging of een film over alopecia zoeken ter ondersteuning bij bijvoorbeeld een spreekbeurt op school. Dit laatste bleek een stuk lastiger. Vind maar eens een leuke korte film over alopecia, speciaal voor kinderen en dan ook nog in het Nederlands. Maar daar is nu verandering in gekomen!

De Australische Alopecia Vereniging (NAAF) heeft de film “Why does my hair fall out” gemaakt en ter beschikking gesteld, zodat de Alopecia Vereniging een Nederlandse versie kan maken. Nederlands ingesproken en met Nederlandse kinderen.

Na een oproep hebben veel kinderen zich gemeld en uiteindelijk zijn er zes kinderen geselecteerd. Bij deze selectie is rekening gehouden met diversiteit als leeftijd, geslacht en vorm van alopecia.

Tijdens de kinderdag op 28 oktober wordt de Nederlandse film voor het eerst getoond. Daarna wordt de film openbaar ter gebruik aangeboden, via onze website, YouTube kanaal en overige social media kanalen. Houd deze in de gaten!

Productie: Pien.Tv Productie

De stemmen: Enzo Knol (Jimmy), Pauline van Aken (dokter) en Thijs van Aken (voice-over)

Vertaling: Annemieke van der Veer

Stemopnames en Audiobewerking: Rens van de Meer van Studio Thrills Music & Sound

Film en Montage: Rolf Hendriksen van Rolenco

Nederlandse kinderen: Lieke, Isabel, Annemarijn, Mees, Enzo en Luca

Met speciale dank aan John Nieland voor het beschikbaar stellen van locatie film opname en Bink Begemann als productieassistent tijdens de filmopnames.

Wilt u ook uw eigen verhaal hier publiceren?

Vertel ons uw verhaal!

Meer informatie over 'Hoe om te gaan met alopecia?'