Workshop Haarknopen

Voor leden van de Alopecia Vereniging en mensen met alopecia, wordt een workshop haarknopen georganiseerd. De workshop is gratis voor alléén leden (met alopecia) van de Alopecia Vereniging.

De data waarop de workshop wordt gegeven in 2019 volgen spoedig.
haarknopen-verkleind

Tijdens de workshop leer je de beginselen van het knopen. Alle pruiken en haarwerken zijn geknoopt; soms machinaal, soms handmatig. Maar elk haarwerk kan handmatig worden bij-geknoopt als hij begint te slijten. Je ziet geen verschil tussen wat ze in China hebben geknoopt en wat je zelf bij-knoopt en als je klaar bent kun je zelfs niet meer zien waar de kale plek was en welk haar 'oud' is en welk haar 'nieuw'.

Je leert werken met synthetisch haar en echt haar, zowel virgin als ontschubt.

Mocht je al een beetje kunnen knopen, dan kun je ook een eigen haarwerk meenemen en onder begeleiding dat haarwerk bij-knopen. Alle (natuurlijke) kleuren haar zijn op voorraad, maar mocht er een kleur niet voorradig zijn dan is die te maken door andere kleuren te mengen. Ook dat mengen leer je op de workshop.

Afhankelijk voor hoeveel tijd we hebben, leer je ook reparaties uitvoeren zoals een haarwerk kleiner maken, haar verlengen en de kleur aanpassen van je haarwerk.

De workshops worden gehouden in een huiskamersetting en er is per workshop plaats voor maximaal 4 personen. De workshops wordt gegeven door Ineke Bourguignon-Slis. Ineke heeft zelf alopecia, is al jaren verbonden aan de Alopecia Vereniging en eigenaar van het bedrijf haarknopen.nl

Locatie: Hugo Verrieststraat 9, 5144 SB  Waalwijk

De workshop Haarknopen is alléén voor leden van de Alopecia Vereniging met alopecia.

M    06 364 85 017
(ook in de avond en het weekend)