BESTUURSLEDEN GEZOCHT

Geplaatst op 07-04-2021  -  Categorie: Algemeen historie

bestuursleden-gezocht

De Alopecia Vereniging is een actieve vereniging. Het bestuur en vrijwilligers zetten zich samen in om een platform te bieden waarop mensen met alopecia betrouwbare informatie vinden. Ook zorgen zij voor mogelijkheden om elkaar te ontmoeten. Online en offline, zodat je je ervaringen en gedachten uit kunt wisselen. Om dit en nóg meer mogelijk te maken, kunnen we ook jouw hulp goed gebruiken. Als we allemaal iets doen, blijft het voor iedereen behapbaar en leuk. Als bestuurslid neem je naast de jouw toegekende taken, ook deel aan de bestuursvergaderingen en praat je mee over allerlei zaken die het pad kruisen van de Alopecia Vereniging.

Een bestuurslid met een sociaal-psychologische achtergrond of met kennis op dit terrein
Alopecia is een huidaandoening haren op het hoofd of op het gehele lichaam loslaten. Die verandering kan mensen erg onzeker maken, ook al keert het haar soms weer terug. Het gezicht dat er anders uit gaan zien, de diepte en expressie die verdwijnen, dit laat bij heel veel mensen diepe sporen na.

Het gebeurt ook dat het niet jou overkomt, maar jouw kind of een ander familielid. Je leeft mee, hebt vragen, zit met twijfels. Is het haarverlies tijdelijk? Zijn er uitlokkende factoren? Schaam je je? Misschien denk je dat je er zelf schuldig aan bent, waardoor je krampachtig bepaalde situaties probeert te ontlopen. Of was het ‘gewoon’ botte pech? En als het om jouw nog opgroeiende kind gaat: zal haar of zijn alopecia het pad beïnvloeden dat vanaf nu wordt bewandeld en zo ja, op welke manier?

Onze leden met alopecia kunnen behoefte hebben aan steun, een luisterend oor of een praktisch advies. Dan is het fijn als er iemand is die hen de weg weet te wijzen, hoe oud de vragensteller ook is of in welke levensfase hij of zij ook zit.

Beschik jij over een sociaal-psychologische achtergrond en/of beschik jij over dat professionele netwerk om iemand net dat zetje in de rug te geven dat hij of zij nodig heeft? Meld je dan aan.

Een penningmeester

Ben je lid van de vereniging, heb je affiniteit en ervaring met financiën lees dan snel verder.

Medewerkers van kantoor QS10 verrichten onze boekhouding en de ledenadministratie, ze vallen daarbij terug op het softwareprogramma e-Captain. Als penningmeester zie jij toe op de juiste uitvoering van deze werkzaamheden.

Niet alleen bewaak jij de werkzaamheden van QS10, ook voer je gebruikelijke taken uit zoals het voorbereiden en het opstellen van de begroting en de jaarrekening én het aanvragen van subsidies. Bovendien bewaak je die begroting en de bijbehorende budgetten en stel je tussentijdse financiële rapportages op. Ook informeer je het bestuur tijdens de bestuursvergaderingen en de leden tijdens de algemene ledenvergadering.

Tot slot: QS10 vervult bij de meeste van deze werkzaamheden een voorbereidende en ondersteunende rol.

Wil je de Alopecia Vereniging hierin ondersteunen en adviseren meld je dan aan voor de functie van penningmeester.

Bestuurslid Activiteiten en Vrijwilligerscoördinator

Als vereniging zitten we niet stil. De Kinderdag, Zwemdag, Jongerendag, Ledendag en Beursdag zijn evenementen en activiteiten die we jaarlijks organiseren voor jong en oud, man en vrouw. En wat te denken van de workshops Haarwerken & PMU? Het zijn gezellige, belangrijke en informatieve dagen voor onze leden, boordevol lotgenotencontact en belangenbehartiging.

De Alopecia Vereniging kan hiervoor terugvallen op veel enthousiaste en creatieve vrijwilligers. Hetzij alleen, dan wel in werkgroepjes dragen zij hun steentjes bij aan het slagen van zo’n evenement, daarbij in sommige gevallen ook ondersteund door een extern bureau.

Ben jij die bezige bij die makkelijk contacten legt en die zijn of haar handen niet omdraait om een volgend telefoontje te plegen of een nieuwe vrijwilliger welkom te heten? Vind jij het leuk om dit te coördineren en om na afloop van gedane arbeid zo’n dag te evalueren? Meld je dan aan.

Aanmelden

Heb je interesse in één van de bestuursfuncties? Stuur dan een mail aan ofni.[antispam].@alopecia-vereniging.nl, Een kostenvergoeding van werkelijk gemaakte kosten en km-vergoeding maken deel uit van het vrijwilligersbeleid.
Ook het volgen van trainingen bij PGO support behoort tot de mogelijkheden.