Face IT, website voor jongeren

Geplaatst op 25-02-2019  -  Categorie: Hoofditem

Afgelopen jaar heeft de Alopecia vereniging contact gehad met het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam over het Face IT onderzoek voor jongeren.
Recent is er in Engeland een online behandeling ontwikkeld  specifiek voor jongeren van 12 tot 18 jaar met zichtbare aandoeningen die als gevolg daarvan problemen ondervinden. Deze behandeling, genaamd Young Persons Face IT/Face IT voor jongeren (YP Face IT), combineert het trainen van specifieke sociale vaardigheden (o.a. omgaan met starende blikken, omgaan met vragen en opmerkingen) met het aanleren van gedragstechnieken om de angst voor lastige sociale situaties te verminderen en het zelfvertrouwen te verhogen. In Rotterdam is met een Nederlands onderzoek gestart, en is een Nederlandse website ontwikkeld. De website is te bekijken via:

Website Face IT

Met deze website hopen de onderzoekers jongeren met een zichtbare aandoening handvatten te geven om om te gaan met lastige sociale situaties. In de acht sessies van het programma leren ze door middel van tekst, plaatjes en video's sociale en mentale vaardigheden. Op dit moment doorlopen 15 jongeren het programma, waarna ze interviews afnemen om te peilen wat zij van het programma vinden. Hierna starten ze een groot onderzoek om te testen of het programma effectief is. Aan dit onderzoek zullen 200 jongeren deelnemen. Over vier maanden wordt gestart met de werving voor de effectiviteitsstudie. Wij willen als Alopecia Vereniging daar graag bij betrokken zijn en zijn door de onderzoekers uitgenodigd. We houden jullie op de hoogte!

Postadres:

Bel: 06 364 85 017
of stuur je vraag via whatsapp
(je krijgt binnen binnen 48 uur antwoord).

Overige vragen:

Social media

Je kunt ons ook vinden via onze social media kanalen.