Ledendag vol empowerment

Geplaatst op 31-05-2024  -  Categorie: Algemeen

Zo’n 120 leden waren afgelopen zondag bijeen in Bunnik op de jaarlijkse Ledendag van de Alopecia Vereniging. Thema: empowerment. Onze hoofdgast, keynote spreekster Helmi van Doorn, maakte diepe indruk. Zij zette de zaal aan het denken over de impact van vooroordelen en eerste indrukken. Dermatoloog Dirk Jan Hijnen van het Erasmus MC nam ons mee in de laatste ontwikkelingen in de medische wereld rondom Alopecia, met een nadruk op de stand van zaken rondom de JAK-remmers.

De Ledendag is een belangrijk moment in het jaar van de Alopecia Vereniging. Mensen met haarverlies komen met elkaar in contact en doen inspiratie op. Vanuit de vereniging geven we een update over onze kerndoelen. Zo werken we aan de bekendheid van Alopecia, geven we informatie over (leven met) de aandoening, voeren we een lobby om betere toegang tot medicijnen te krijgen, en brengen we lotgenoten met elkaar in contact.

In het middagdeel waren er workshops, die drukbezocht waren. We zijn de workshopleiders enorm dankbaar voor het delen van hun kennis en expertise. Dit jaar waren dat:

• Monique van der Meer en haar collega’s Karin en Saskia van Haar op Maat Pelatti met een workshop over haarwerken en haarstukken.
• Heleen van der Toorn van Haarlounge gaf een workshop wimpers plakken en wenkbrauwen aanbrengen.
De Alopecia Coach Evelien Pabbruwe ging met leden op ‘alopecia safari’. ‘Wat is jouw route naar empowerment?’
• Lisanne, Daan & Maan vertelden over hun campagne en podcast ‘Wat maakt haar een vrouw’ en gaven een workshop vol met persoonlijke gesprekken.
Ineke Slis van Haarknopen.nl gaf inzicht in de mogelijkheden om zelf je haarwerk te repareren.

De dag werd vakkundig aan elkaar gepraat door dagvoorzitter Pauline van Aken. Achter de schermen kregen we de professionele hulp van Frederike Meijer om weer een mooi en gevarieerd programma te kunnen bieden.

Kijk voor filmpjes van de ledendag op onze instagram! En houd onze website in de gaten voor het video-verslag van de ledendag.

Direct lotgenootcontact

lotgenootcontact-wat-we-doen-pagina