Leg ons onder de loep in Den Haag!

Geplaatst op 14-03-2022  -  Categorie: Algemeen historie

alopecia-gif-2-def

Steeds meer vraag aan patiëntenverenigingen

De laatste jaren hebben veel patiëntenorganisaties een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Dit willen ook wij de komende jaren blijven doen. We merken dat er vanuit patiënten steeds meer vraag is naar lotgenotencontact, ondersteuning en informatie van ervaringsdeskundigen. Daarnaast wordt vanuit het zorgveld ook steeds meer een beroep gedaan op de kennis bij patiëntenorganisaties, denk aan richtlijnontwikkeling en het meten van impact en bereik.

Tekort aan financiële middelen

Helaas zien we dat er in het huidige coalitieakkoord te weinig financiële ondersteuning naar patiëntenorganisaties gaat, terwijl er steeds meer beroep wordt gedaan op patiëntenorganisaties.

Daarom vragen wij, net zoals de drie grote koepels van patiëntenorganisaties (Patiëntenfederatie Nederland, Ieder(in) en Mind) in een brandbrief aan de Tweede Kamer of zij hun huidige plannen willen herzien. Zij spreken namelijk deze week over patiënten en hun inbreng.

Hoe jij kan helpen

Wil jij ook voorkomen dat patiëntenorganisaties hun werk straks niet meer goed kunnen doen? Laat je steun dan blijken door dit bericht zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen! Wij hebben als Alopecia Vereniging zelf ook een brief gestuurd naar de Tweede Kamer om onze steun voor de brief te laten zien.