Ontmoet de kandidaat bestuursleden

Geplaatst op 20-02-2024  -  Categorie: Algemeen

We schreven al eerder over onze oproep voor nieuwe bestuursleden. Graag stellen we twee kandidaten aan jullie voor: Marieke Alkema en Linda Vermeulen. Op de komende ALV van 18 mei spreken we over de uitbreiding van het huidige bestuur van de Alopecia Vereniging van 4 naar 6 personen.

Linda Vermeulen (45)

In het dagelijks leven werk ik voor de vakbond, in mijn vrije tijd run ik met buurtgenoten een rommelig boekwinkeltje in Den Haag. Sinds 3 jaar heb ik alopecia. Al snel na het ontdekken van eerst kleine en toen steeds grotere kale plekken op mijn hoofd, werd ik lid van de Alopecia Vereniging. Het was echt een steun om andere mensen te spreken die weten hoe het is om je haar te verliezen.

Inmiddels ben ik al veel meer gewend aan mijn nieuwe hoofd. Het heeft mij enorm geholpen om andere kale vrouwen te zien: op de ledendagen en op de sociale media. Ik denk ook aan dat historische moment van de Oscar-uitreiking in 2022, waar Will Smith het podium bestormde na een flauwe grap van de presentator over zijn vrouw Jada, die ook alopecia heeft. Toen heel het land vervolgens een mening had of Will Smith nou wel of niet een klap had mogen uitdelen, dacht ik alleen maar: ‘wauw, wat heeft die vrouw een prachtig hoofd’.

Wij mogen er zijn! Met haarwerk, kaal of met een sjaaltje. Ik zet mij graag in voor de vereniging om het zelfvertrouwen van mensen met alopecia te vergroten. Meer bekendheid over alopecia is belangrijk. Benieuwd naar de ideeën van de leden! Je kunt altijd contact met mij opnemen via LinkedIn.