Onze reactie op de recente ontwikkelingen in het nieuws

Geplaatst op 28-03-2022  -  Categorie: Algemeen historie

alopecia-press-release-v1-tekengebied-1-tekengebied-1Het incident van gisteravond tijdens de Oscars uitreiking heeft aangetoond dat niet iedereen de sociale en emotionele impact van Alopecia begrijpt. De Alopecia Vereniging keurt geen enkele vorm van geweld goed. Tegelijkertijd hebben we begrip voor de emoties van mensen met Alopecia, waaronder hun naasten en geliefden.

De Alopecia Vereniging heeft als doel om maatschappelijk begrip en acceptatie voor Alopecia te vergroten. Dit doen wij door zowel bekendheid te genereren voor Alopecia, alsook mensen te ondersteunen die worstelen met de problemen rondom de aandoening. Zo kunt u bij de vereniging terecht voor informatie, tips en inspiratie. Een ander belangrijk aspect is de zelfredzaamheid te vergroten. We ondersteunen onze leden in de weg die wordt bewandeld naar herstel van eigenwaarde en hierin de regie in eigen handen te krijgen.

Mede door bekendheid rondom Alopecia te creëren, zullen meer mensen zich bewust worden van wat de aandoening inhoudt en wat voor impact het heeft op iemands leven.

De bestuursleden van de Alopecia Vereniging zijn beschikbaar voor vragen of interviews. U kunt ook altijd terecht op onze website voor meer informatie en steun.